Hud

hanna om helt glömt bort att blogga !:
random fråga men din hy är ju typ perfekt, ser ju helt len ut och inna finnar osv.. hur gör du? använder du nån speciellt kräm eller nått? :)
Svar: Tack så mycket !
Asså för det första så hade jag turen att både min Mamma och Pappa inte alls hade mycket finnar i sin tonår så jag har ju ärvt dom generna, för att bara för man har finnar betyder det inte alltid att man är onyttig eller så man kan ha det efter gener också.
Men min hy är jag faktiskt väldigt noga med, jag tvättar för den mesta bort sminket, brukar glömma ibland på helgen om jag är men kompisar, men är väldigt noga på vardagar, och jag måste alltid smörja in mig asså jag kan typ inte gå och lägga mig annars, sen på morgonen så brukar jag skrubba och tvätta rent, det gör jag mest för att bli pigg.


Har du problem med finnar så är det alltid väldigt viktigt att rengöra,
sen helst inte täcka finnarna i smink, fast det förstår jag att man gör men gör det så lite som möjligt och var noga med att tvätta bort.
När din hud är ren använd dig av nått rengörande som rengör porerna på djupet, och kläm inte finnarna!
jag vet att liksom fingrarna dras dit av sig själva för att klämma med don't do it, det kommer bara bli inflammerat och så kommer det synas ännu mer.
Sen är det viktigt att återfukta eftersom du har rengjort och det gör så att huden torkar ut,
men använd dig då av nån fettfri kräm typ som en gel.
Ett tips är att basta och sola,
I bastun svettas man och det rengör porerna ordentligt,
Solen ger D-vitaminer vilken hjälper att förebygga finnar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback