Höstboost

Nu när sommaren är slut och all solbränna man fått bleknar bort.
Är det många som går ner i ''höstdepression''.
Så jag tänkte ge lite tips på hur i alla fall jag tänker hålla mig borta ifrån det.

För det första så ska man tänka på allt positiv med hösten. Även fast jag älskar sommaren med stort ä, Så längtade jag faktiskt lite till hösten i somras. Hösten kan faktiskt vara riktigt mysig. okej det kan finnas vissa dagar man känner ba: ahapp..
Men när det är soligt, träden har alla olika färger, och man kan använda sina stora mysiga sjalar är det faktiskt riktigt härligt. Sen tycker jag att det finns så otroligt mycket mer snygga kläder på hösten också.

Det många brukar göra till Hösten är att fräscha till håret lite, klippa bort det slitna som blev till på sommaren och färga bort det som solblekts, oftast blir det något mörkare färg på håret. Det ska jag också göra men jag har bara sån besluts ångest över vilken färg jag ska färga.. har ni något tips?

Nu ska jag verkligen inte tipsa om det här men jag tänker köpa solariumkort, ska absolut inte sola för ofta men bara så att jag inte bli allt för blek.
Det finns ju andra alternativ som är egentligen mycket bättre, det är bara det att jag är för lat för att hålla på med sånt. Men B.U.S alltså brun utan sol körde jag med förra året funkade jätte bra för mig, sen har jag också hört att kastanjevatten ska vara riktigt bra, allt sånt hittar ni på kicks, åhlens osv.

Ta hand om hyn!
Nu kommer man börja använda mycket mer smink och därför kommer hyn att försämras, har själv märkt stooor skillnad. Så ska verkligen inskaffa en hudvårdsserie. Den jag tänker köpa är Oil-Free Acne Wash Pink Grapefruit Facial Cleanse, (långt namn) vet egentlign inte om den är bra Har bara luktat på den och den luktade sjukt gott, så jag får testa den sen tipsa er om den var bra eller dålig.
 
Träna! 
Jag ska verkligen sätta ingång med min träning också har varit så himla dålig med att komma igång men nu fasiken så ska jag börja igen! Märker redan nu hur mycket tröttare man är nu när det är mörkare ute, tänk då i vinter när det är kolsvart nästan dygnet runt. Att träna ger en mer energi plus att man har svårare för att bli sjuk, vilket är otroligt skönt att slippa alla förkylningar man kommer få.

Till sist men inte minst in skaffa lite nya höstkläder, det tycker jag gör att allt blir mycket roligare. Jag brukar för det första satsa på några nya jeans. Sen några mysiga tröjor, skjortor nån snygg jacka, nya skor, osv.

Gjorde ett litet collage med lite olika wanties.
Hoppas mina tips hjälpte er på något sätt, KramKram! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vart kan man köpa den där rosa blusen?

2012-10-17 @ 19:24:46
Postat av: Anonym

vart kan man köpa uggs?

2012-10-17 @ 19:25:02
Postat av: Anonym

Vart kommer den rutiga shortan ifrån? :)

2012-10-17 @ 21:15:20
Postat av: isabelle karén

den hudvårdsserien luktar gott, men jag fick allergiska reaktioner av den även om jag inte har känslig hy. jag frågade apoteket och de sa att man får mest allergiska reaktioner av den serien. Men man får den inte i början utan när man använt den ett tag. Den torkar ut huden och du kan få problem med inåtfinnar lite överallt. Kram!

2012-10-18 @ 21:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback